Vrtec Radeče

JZ OŠ MARJANA NEMCA RADEČE, enota VRTEC

Šolska pot 9, 1433 RADEČE

T: 03 56 80 122

E: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

Davčna številka: 93174705

Ravnateljica:Katja SELČAN

T: 03 56 80 102

E: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

Pomočnica ravnateljice za vrtec:

Anita SLAKONJA

T: 03 56 80 122

E: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

Pisarniški referent in knjigovodja: Sanda BREČKO

T: 03 56 80 101

E: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

 

VIZIJA VRTCA

Majhni in veliki,

takšni in drugačni,

vsi sprejeti, varni, zdravi, spoštovani,

- v naši hiši pritlehni -

raziskujemo, sodelujemo, ustvarjamo,

se igramo, torej učimo,

da zrasli bomo v srečne in še večje.

 

»Na otrocih svet stoji« smo pri nas narisali dobesedno. Želimo si, da naš svet postane zelen, čist in lep, ves sončen in nasmejan – tak, kot smo mi …

Simboli: otroci, ki držijo v rokah delček sveta, cvetlice, sonce, ptica, metulj …

Predstavljajo vse, kar je živo, sveže, mlado, čisto …

 

Vrtec Biba Baja

Kolenov Graben 6

1433 Radeče

T: 03 56 80 123

E: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

* enota vrtca se nahaja med bloki in ima štiri igralnice ter lepo igrišče s primernimi igrali za plezanje, guganje, igro v mivki;

* izvajamo poldnevne 4–6 urne programe od 7.00 do 13.00 in dnevne 6–9 urne programe, od 5.30 do 16.00;

* v enoto vpisujemo otroke prvega starostnega obdobja;

* vpis otrok za naslednje šolsko leto je v mesecu marcu;

* vključujemo otroke z dietno prehrano, predpisano od zdravnika;

* enota ima razdeljevalno kuhinjo.

ENOTA ČIRA ČARA, Šolska pot 9

Telefon: 03 56 80 122

mobitel: 070 337 302

zgornje nadstropje: 059 337 481

spodnje nadstropje: 059 337 488

e-pošta vrtca: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

* nova enota vrtca se nahaja v neposredni bližine osnovne šole, med igriščema, šolo in športno dvorano. Ima šest igralnic za otroke   prvega in drugega starostnega obdobja, dva velika osrednja prostora, ki jih imenujemo »TRG«, igrišče na strehi, sodobno opremljeno, polsenčno igrišče pred enoto.

* izvajamo poldnevne 4–6 urne programe od 7.00 do 13.00 in dnevne 6–9 urne programe od 5.30 do 16.00;

* v enoto vpisujemo otroke prvega in drugega starostnega obdobja;

* vpis otrok za naslednje šolsko leto je v mesecu marcu;

* vključujemo otroke z dietno prehrano, predpisano od zdravnika;

* enota ima centralno kuhinjo.

 

Prehrana predstavlja v vseh starostnih obdobjih pomemben dejavnik zdravja, še posebej pa je pomembna v otroštvu, saj otroci rastejo in se razvijajo.

Načrtovanje prehrane
Pri načrtovanju prehrane dosledno upoštevamo prehranske normative in priporočila za zdravo prehrano otrok, ki smo jih prevzeli po evropskih priporočilih (DACH priporočila). Pri načrtovanju prehrane se ravnamo po prehranskih smernicah v vrtcu in šoli, ki jih je izdalo Ministrstvo za zdravje s sodelovanjem Ministrstva za zdravstvo. Veliko pozornosti namenjamo razvijanju ustreznih prehrambenih navad otrok, pripravi in postrežbi jedi, tako da jim nudimo prijazno prehranjevalno okolje, ki pri otrocih vzbuja tek.

Oblikovanje jedilnikov
Pri oblikovanju jedilnikov upoštevamo predvsem regijsko značilnost prehrane. Strokovno osebje pa je tisto, ki jim z vzgledom in besedo nevsiljivo ponuja in priporoča zdravo in pestro hrano.

Pripravljamo jedi za vse starostne skupine po enotnem jedilniku, le nekatere jedi z dodatno obdelavo prilagodimo mlajšim otrokom.

Nudimo tudi individualne zdravniške diete.

Obroki so vsak dan sveži, vsebujejo veliko sezonskega svežega sadja in zelenjave. Dopoldan imajo otroci na razpolago jabolka, preko celega dneva pa nesladkan sadni čaj in vodo z dodatkom sveže stisnjenega soka pomaranče in limone, katerega si natočijo sami.

Uporabljamo kakovostno sveže meso in mesne izdelke brez konzervansov.

Meso nadomestimo tudi s svežimi in konzerviranimi ribami brez kosti.

Ob ponedeljkih imamo brezmesni dan.

Sadje je vključeno v obrok zajtrka.

V našem vrtcu smo se odločili, da otroci sadje pojedo pred toplim napitkom in kruhom.

Vsak dan v tednu imamo drugo vrsto kruha (ovseni, črni, polbeli, mlečni, polnozrnati, pirin kruh, žemljice, makovke, sirove štručke, kifeljčke).

Otrokom nudimo dovolj mleka in mlečnih izdelkov,

Pri pripravi solat uporabljamo hladno stiskano oljčno olje in na splošno uporabljamo pretežno visokokakovostne rastlinske maščobe.

Uporabljamo tudi naravne dišavnice, umetnih začimbnih mešanic skoraj ne uporabljamo. V prehrano vključujemo različne žitarice (pira, ovseni kosmiči, pšenični kosmiči, ajda, ješprenj, prosena kaša,..) in stročnice (sojo, lečo, čičeriko).ter 100 % naravne sokove.

Kot dodatki so na jedilniku tudi suho sadje in oreščki, peciva pa v glavnem pripravljamo sami.

Še posebno se potrudimo ob praznikih, ko pripravljamo priložnostne jedi in sladice.

Ker v vrtcu zagotavljamo minimalno 70 % celodnevnih energijskih in bioloških potreb, se trudimo, da bi otrokom privzgojili zdrave prehranjevalne navade, ki jim bodo gotovo dobra popotnica za življenje in ohranjanje zdravja, ki je naše največje bogastvo.

Prav posebej smo pozorni na kulturno prehranjevanje v vseh starostnih oddelkih, zelo poudarjamo: umirjeno hranjenje ob mizah s štirimi stoli, samostojnost pri hranjenju, pri pripravi in pospravljanju jedilnega pribora, pri uporabi servietov, pitje vode ali nesladkanega čaja po potrebi ter uporabo vljudnostnih izrazov .

Zdravo prehranjevanje omogoča normalno delovanje našega organizma, krepi zdravje in nas varuje pred nastankom mnogih bolezni.

Vsi zaposleni se trudimo, da vrtec deluje v skladu z veljavno zakonodajo, po predpisih o higienskih in sanitarno tehničnih pogojih ter varnosti bivanja. Hkrati pa želimo otrokom nuditi tudi čim več domačnosti in se jim, kolikor je le mogoče, individualno posvečamo. Doseganje zastavljenih ciljev na vseh področjih našega dela je rezultat skupinskega dela, medsebojnega sodelovanja ter dobrih odnosov med zaposlenimi, starši in otroki.

Tako tudi priprava in nudenje zdrave, kakovostne, varne in pestre prehrane, brez truda zaposlenih v naši kuhinji, ne bi bila mogoča.


V program izobraževanja in uvajanja elementov koncepta Reggio Emilia je vključenih pet strokovnih delavk iz obeh enot vrtca.

Koncept Reggio Emilia je sodoben (postmoderen) koncept predšolske vzgoje, katerega cilj je vzgojiti otroke v kritične mislece in varuhe demokracije. Temelji na človekovih in otrokovih pravicah, demokratičnih vrednotah in pravni državi ter zagovarja pluralnost vednosti in konceptualno integracijo različnih znanosti.

Temelje pedagoškega koncepta Reggio Emilia predstavljajo naslednja izhodišča:

    • vpetost vrtca v kulturo okolja: vrtec je prostor, ki izraža ter ustvarja kulturo, je živ organizem, odprt v okolje. Iz vrtca se življenje širi v družine ter v mesto, med vsemi udeleženci pa se izvaja živahna izmenjava idej in demokratična komunikacija;
    • različnost otrok: velika pozornost je namenjena razvoju identitete vsakega posameznega otroka – na otroka gledajo kot na enkraten subjekt s pravicami in ne samo s specifičnimi potrebami;
    • razvoj in uporaba vseh čutov v spoznavnem procesu: pedagoški koncept Reggio Emilia namenja posebno pozornost razvijanju sposobnosti opazovanja, pri čemer naj bi otrok uporabil in razvijal vsa čutila, tudi tista, ki so običajno bolj zapostavljena (tip, okus, vonj);
    • spodbujanje in omogočanje različnih oblik izražanja: avtorji koncepta Reggio Emilia so kot eno od izhodišč sprejeli misel, da se vsak otrok rodi s sto jeziki, a kaj hitro mu ostane le eden, saj ostalih devetindevetdeset zanemarjamo in jih ne razvijamo. V konceptu Reggio Emilia zato zavestno spodbujajo vse oblike otrokovega izražanja (gib, mimika, barva, risba, lutka, ritem, glasba, govor) ter mu omogočajo, da lahko na različne načine izrazi odnos do sebe, drugih, narave, prostora in časa, v katerem živi;
    • prednost učenja pred poučevanjem: v konceptu izhajajo iz stališča, da ne smemo nikoli poučevati otroka v tem, česar se ne bi mogel naučiti sam;
    • kakovostna interakcija in komunikacija: pedagoški koncept Reggio Emilia zelo poudarja interakcijo in komunikacijo: druženje, povezovanje in sodelovanje med vsemi udeleženci v vzgojnem procesu;
    • timsko delo vzgojiteljev in ostalih delavcev v vrtcu: kakovostno timsko delo zagotavljajo najprej z zaposlitvijo dveh vzgojiteljic/vzgojiteljev v oddelku, ki opazujeta in interpretirata dejavnosti, pojave in probleme z različnih zornih kotov;
    • projektno delo: pomaga otrokom poglobiti in izpopolniti smisel za dogodke in pojave v svojem okolju;
    • dokumentacija in arhiviranje izdelkov ter življenja in dela v vrtcu: dokumentacija vključuje opazovanje, transkripcijo tonskih zapisov in fotografije. Različni materiali, ki nastajajo v vzgojnem procesu otrok oz. prikazujejo ustvarjanje in učenje otrok ter delo in življenje vrtca, so predstavljeni na različnih mestih v vrtcu in izven vrtca.
    • prostori v vrtcu: vrtec Reggio Emilia je prostor, ki omogoča stike med odraslimi in otroki ter predstavlja okolje, kjer naj se dobro počutijo otroci, vzgojitelji in starši, zato je prostor ‘tretji vzgojitelj’.

      Oddelek

      Število otrok

      Vzgojitelj/-ica

      Pomočnik/-ca vzgojitelja/-ice

      1. oddelek v enoti Biba Baja

      14

      Ladislava Glas

      Janja Klanšek / Nives Bec

      2. oddelek v enoti Biba Baja

      12

      Luka Belej

      Tjaša Štrasner / Nives Bec

      3. oddelek v enoti Biba Baja

      14

      Ingrid Smodiš Samec

      Andreja Žnidaršič / Nives Bec

      4. oddelek v enoti Čira Čara

      14

      Jerneja Novak

      Metka Brenkuš

      5. oddelek v enoti Čira Čara

      19

      Alja Udovč

      Vika Avsec

      Natalija Novak, spremljevalka

      6. oddelek v enoti Čira Čara

      21

      Andrejka Simončič

      Domen Hribšek

      7. oddelek v enoti Čira Čara

      24

      Lina Kotnik

      Mojca Pader

      8. oddelek v enoti Čira Čara

      24

      Metka Zahrastnik

      Maja Ralca

      9. oddelek v enoti Čira Čara

      24

      Mateja Zahrastnik

      Titina Podlesnik

      Prosta mesta za vpis otroka v vrtec najdete na spletni strani Ministrstva za šolstvo in šport.

      KAKO PRIPRAVITE OTROKA NA ODHOD V VRTEC

      V avgustu boste prejeli obvestilo, v katero enoto in oddelek je vključen Vaš otrok, hkrati pa tudi povabilo na prvi roditeljski sestanek. Priporočamo Vam, da si vzamete čas in se ga udeležite. Tako boste še pred vstopom Vašega otroka spoznali obe strokovni delavki (vzgojiteljico in pomočnico vzgojiteljice) in starše drugih otrok. Izmenjali boste informacije in izvedeli, kako bo potekalo življenje Vašega otroka v vrtcu.

      Strokovnima delavkama posredujte vse pomembne podatke o svojem otroku: kakšne navade ima pri hranjenju, s čim se rad igra, kako se umiri, ima kakšne bolezni, posebnosti. Povejte vse, kar morata strokovni delavki vedeti, da bosta lahko poskrbeli za varnost in dobro počutje Vašega otroka. Dogovorite se z vzgojiteljico o obliki uvajanja otroka v vrtec (postopno podaljševanje bivanja ali prihodi v skupino skupaj z otrokom, zato si prihranite nekaj prostih ur ali dni dopusta).

      Z otrokom opravite zdravniški pregled. Brez zdravniškega potrdila Vašega otroka ne moremo sprejeti v skupino.

      Otroka že doma, nekaj časa pred odhodom v vrtec, postopno navajajte na nov ritem življenja, ki ga čaka v vrtcu. Starejšim predšolskim otrokom pred sprejemom ne predstavljajte vrtca in dogajanja v njem samo v najlepši luči, ker je lahko otrok nato razočaran.

      KAJ DOŽIVLJA OTROK OB VKLJUČITVI V VRTEC IN KAKO TO KAŽE

      Odhod v vrtec je za otroka pomemben in čustveno zahteven dogodek.

      Otrok je prvič za daljši čas ločen od svojih staršev.

      Pride v novo okolje, med neznane osebe.

      Prilagoditi se mora novemu ritmu življenja.

      Navaditi se mora na sovrstnike, s katerimi si deli igrače in pozornost odraslih oseb.

      Vse to v njem zbuja strah in negotovost.

      Otrok do tretjega leta ni sposoben dojeti, da njegova mamica obstaja tudi v času, ko je on ne vidi – njegove mamice zanj ni več, zato izgubi občutek varnosti. Z besedami mu ne moremo razložiti, da bo prišla po njega kasneje, ker tega še ni sposoben dojeti. Otrok bo to dojel z vsakodnevnim ponavljajočim se dogajanjem. Potrebuje čas, potrpežljivost staršev in podporo osebja v vrtcu.

      Starejši otrok (po tretjem letu) je sposoben dojeti, da njegova mamica obstaja tudi takrat, ko je on ne vidi, zato mu to dejstvo lajša odhod v vrtec. Seveda pa se morate z njim točno dogovoriti, kdaj pridete in se tega tudi držati. Otroku ne obljubljajte, česar ne boste mogli izpolniti (prišel bom takoj).

      Ob ločitvi od staršev in prilagajanju na novo okolje bo otrok porabil veliko energije. Na ločitev od staršev se bo vsak otrok odzval nekoliko drugače. Nekateri se bodo hitro prilagodili, drugi pa bodo imeli normalne prilagoditvene težave: ob ločitvi bodo jokali, se držali staršev, bodo občutljivi, nemirni, utrujeni, težje bodo zaspali, slabše bodo jedli, jokali bodo ob snidenju s starši. Proti koncu drugega, tretjega tedna se bodo čustvene stiske ublažile, obenem pa bo naraslo število obolelih otrok. Včasih se bodo težave pojavile z zakasnitvijo, zlasti pri otrocih, ki jih novo okolje sprva zelo zanima.

      Tudi doma se bo otrok vedel drugače. Lahko bo bolj razdražljiv, občutljiv, jokav. Lahko se pojavijo težave s hranjenjem ali s spanjem. Otrok bo zahteval vso pozornost staršev, ne bo jim dovolil, da se umaknejo iz njegovega zornega kota. Ne bojte se, da ga boste razvadili, ampak ga napolnite z energijo tako, da ste mu na razpolago, se z njim ukvarjate, ga »pocrkljate«.

      Ko se bo navezal na strokovni delavki vrtca, bodo te težave minile.

      PRIPOROČLJIVO RAVNANJE STARŠEV

      Starši pogosto oddajajo otroka v vrtec s pretiranim strahom. Otrok to čuti. Pomaga mu, če vidi in čuti, da se starši in delavke vrtca dobro razumejo. Pogovarjajte se s strokovnimi delavkami vrtca o navadah svojega otroka in o vsem, kar vas skrbi. Pomembno je, da si pridobite zaupanje v osebo, ki bo Vašega otroka čuvala, vzgajala in izobraževala.
      Slovo na vratih naj bo kratko. Z mislijo, da bo za otroka dobro poskrbljeno, predajte otroka vzgojiteljici (če je pa treba, se zjokajte za vogalom).

      S partnerjem se dogovorita, kdo bo lažje uvajal otroka v vrtec.

      Otrok naj prinese s seboj v vrtec svojo »ninico«, igračko, odejo, stekleničko, dudo … To otroku pomeni stik z domom in ga tolaži.
      V tem obdobju ne uvajajte v otrokovo življenje še dodatnih sprememb: ne jemljite mu dude, stekleničke, plenic. Za te stvari bo čas kasneje.

      Dobro je, če uvajanje otroka v vrtec ne prekinjate.

      Otrok si bo prej pridobil občutek varnosti, če se bodo dogodki odvijali v stalnem ritmu. Stalen ritem prihodov in odhodov daje otroku občutek varnosti in zaupanja.
      Ob prihodu po otroka v vrtec mu dajte možnost, da sprosti napetost (npr. joka, zavrne starše …). Počakajte trenutek in prišel bo k vam. Ko se bo otrok privadil na novo okolje, ko se bo navezal na svojo vzgojiteljico in pomočnico vzgojiteljice, bo rad hodil v vrtec in se bo v njem dobro počutil.