Anketa pred začetkom projekta

Odraščanje je intenzivna faza v življenju posameznika. Čas zorenja je obdobje fizičnega, čustvenega, socialnega in intelektualnega razvoja, raziskovanja ter preizkušanja pa tudi mnogih vprašanj, zato je ustrezna in pravočasna podpora otrokom s strani družine, šole in širše skupnosti ključna. Pri pripravi mladostnikov na izzive odraslosti je vloga strokovnih delavcev šol izredno pomembna, včasih celo ključna in terja nenehno spremljanje, odzivanje in iskanje novih rešitev.

Program Veščine za mladostnike (v izvirniku Lions Quest, Skills for Adolescence), ki ga podpirajo Združeni narodi, se osredotoča na celostni razvoj posameznika in spodbujanje temeljnih vrednot, kot so spoštovanje, odgovornost in empatija.

Izvaja se v več kot 100 državah sveta. V Sloveniji se je s podporo Ministrstva za zdravje začel izvajati leta 2021. Celovit program je namenjen učencem v starosti od 11 do 14 let.

Na JZ OŠ Marjana Nemca Radeče smo se odločili, da se bodo dvoletne dejavnosti programa izvajale za šestošolce in sedmošolce. Učenci bodo preko aktivnosti razvijali ključne veščine, ki jim bodo v pomoč v času odraščanja pri soočanju s fizičnimi, čustvenimi in socialnimi izzivi.

Program zajema naslednje vsebine:

  • Samozavedanje in osebna odgovornost, kjer se bodo učenci učili razumeti svoja čustva, močne strani in šibkosti. Razvijali bodo pozitivno samopodobo in se učili prevzemati odgovornost za lastna dejanja.
  • Učinkovita komunikacija: Učenci se bodo učili izražati svoje misli in čustva na pozitiven način. Razvijali bodo veščine aktivnega poslušanja in reševanja konfliktov.
  • Odgovorno odločanje: Učenci se bodo učili sprejemati informirane odločitve, ki upoštevajo kratkoročne in dolgoročne posledice, ob tem bodo razmišljali o posledicah svojih dejanj.
  • Vodenje in učenje: Učenci bodo razvijali veščine vodenja in sodelovanja v skupnosti. Spodbujalo se jih bo k prostovoljstvu in pomoči drugim.

Program krepi socialno-čustvene veščine in osebno rast, učinkovito preprečuje tvegana vedenja v povezavi s prepovedanimi substancami, zmanjšuje medvrstniško nasilje, uči nenasilnega reševanja sporov, posledično pa izboljšuje tudi akademsko uspešnost učencev. Učenci se tako skozi program naučijo sprejemati etične odločitve in razvijati pozitivne odnose.